ثمين دختر زيباي ماثمين دختر زيباي ما، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 7 روز سن داره
محمدصدرا کوچولومحمدصدرا کوچولو، تا این لحظه: 5 سال و 7 ماه و 19 روز سن داره

***ثمین ناز نازی***

خدایا شکرگزار تمام نعمت های زندگیم هستم.

راهکاری برای درمان لجبازی کودکان

1391/5/20 23:23
450 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

لمس كودكان لجباز از طرف والدين همچون در آغوش كشيدن و نوازش كردن، ميزان لجبازي در آنها را كاهش مي‌دهد. 

   براساس نتايج يك تحقيق مشخص شد تنبيه بدني و لمس منفي كودكان هنگام لجبازي و پرخاشگري همچون نيش‌گون، كشيدن بازوي آنها و غيره علاوه بر افزايش ميزان لجبازي و پرخاشگري در كودكان موجب مي‌شود نافرماني از والدين در كودكان به شدت افزايش يابد.

بخش ديگري از نتايج اين تحقيق با بررسي محققان روي 106 نمونه از افراد مراقبت كننده كودكان 5 تا 3 ساله در مكان‌هاي عمومي مي‌افزايد كه مراقبت كننده‌هاي مرد بيشتر از مراقبين زن براي تربيت كودكان، آنها را به شيوه‌هاي مثبت لمس مي‌كنند.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: پيروي كودكان از دستورات والدين و يا پرستارهاي آنها با لمس مثبت از طرف آنها مانند بغل كردن و نوازش كردن بيشتر از لمس منفي و برخورد فيزيكي با آنها، انجام مي‌گيرد.

از طرفي نتايج ديگر اين مطالعه با بازنگري پژوهش‌هاي قبلي مي‌افزايد: حدود 23 درصد كودكان و نوجوانان هنگامي كه درخواست‌هاي والدين خود را رد كرده‌اند، حتي در اماكن عمومي و پارك‌ها، تماس‌هاي منفي مانند كشيدن بازو و نيش‌گون گرفتن و ديگر تنبيهات فيزيكي را از والدين خود دريافت كرده‌اند.

گفتني است: بسياري از كج‌روي‌ها و بدرفتاري‌هاي كودكان مي‌تواند به دليل روابط خصمانه پدر و مادرها با هم، نفوذ شديد والدين بر روي آنها و يا ديگر مسائل محيطي و اجتماعي باشد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

هنر آشپزی و سفره آرایی
28 مرداد 91 15:04
سلام ممنون از حضورتون با افتخار لینک شدید